Subject: FW: Liikva Päikesekodu
From: "SM Info"
To: "SM Info"
Date: Tue, 30 Jul 2024 16:17:57 +0300

From: Janno Kell <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, July 25, 2024 11:24 PM
To: Elen Preimann <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Liikva Päikesekodu

Hea Elen Preimann

Jagan infot seoses Liikva Päikesekodu tegevusega.

Alates 01.08.2024 võtab SA Päikesekodu Teenused senini täitmata 
teenuskohtadele kliente ilma omafinantseerimise ühekordse sissemakseta.

SA Päikesekodu Teenused pakub edaspidi klientidele võimaluse teha valik kahe 
erineva toetusega ja maksumusega teenuse osas:

1. Riiklikele erihoolekandeteenuse nõuetele vastav teenus ehk 
standardteenus, mille kulud kaetakse SKA teenuse rahastusest, KOV ruumidega 
seotud kulude toetusest ja kliendi omaosalusest. Lisateenuseid ei ole ehk 
millegi eest rohkem juurde tasuma ei pea. Omaosalus on SKA-ga 
kooskõlastatuna sama suurusjärk mis puudega inimese puuduva töövõime toetus 
ehk ka selle tasub riik. Standardteenuse valiku korral on kliendil kasutada 
koht kaheses toas ning 10 kliendi kohta on nii päevasel kui öisel ajal üks 
tegevusjuhendaja. See teenus sobib natuke väiksema toetus vajadustega 
klientidele.

2. Teiseks valikuks on riiklikke erihoolekandeteenuse nõudeid ületav teenus 
ehk standardteenus koos lisateenustega.

Standardteenus koos lisateenustega valiku korral on kliendil kasutada koht 
üheses toas ning 10 kliendi kohta on päevasel ajal kaks tegevusjuhendajat ja 
öösel üks.  Kui klient soovib lisamugavusi või vajab suuremat teotust siis 
maksab see 0-500 eurot kuus rohkem (olenevalt kliendi elukohajärgse KOV 
toetusest, mis on täna erinevates KOV-ides väga erinev ehk 300 - 800 eurot 
kliendi kohta kuus)

Praegult sõlmime uusi lepinguid kuni 31.12.2024 kuna seoses uue päeva - ja 
nädalahoiuteenusega, mis ei ole enam IET teenus, muutuvad 01.01.2025 teenuse 
tingimused vastavalt sellele mis uues teenuse juhendis on kirjas. Kohe kui 
see on saadaval siis palun jagada.

Uurin veel et:

*	kui soovime uuest aastast luua juurde veel mõned teenuskohad (igas 
peremajas on lubatud kuni 12 klienti e kokku + 6 teenuskohta), siis kas SOM 
ja SKA võimaldavad praeguse riikliku kokkuhoiupoliitika ajal uusi riikliku 
rahastusega teenuskohti juurde luua?

*	Kas uute riiklikult rahastatavate teenuskohtade osas tuleb rangelt järgida 
samu reegleid nagu oli nõutud Liikva Päikesekodu teenuskohtade rajamisel ERF 
projektis ehk deinstitualiseerimise põhimõtte järgimine ja kuni 12 inimest 
ühes peremajas või võib inimeste arv olla ka suurem?

*	Kas peab vältimatult olema peremaja formaat või võib kasutada ka näiteks 
muude lisafunktsioonidega abihoone ruume?

Soovime alustada koostööd SKA-ga täitmata teenuskohtadele klientide 
leidmiseks. Mida peaks selleks tegema (kellele eeltoodud infot jagama või 
kellega kohtuma)?

Tänud kiire tagasiside eest ja

Päikest soovides

Janno Kell